Vikten av smidighet

 Av överskriften att döma skulle det kunna handla om att hålla sig i form. I stället ska det handla om att hålla företaget i form. Stora företag som Microsoft och Adobe, vet precis hur det ska ske. De skapar alltid allt från bra produkter till ett enkelt sätt att komma i kontakt med dem.Hur gör du då som mindre företag när du har lika bra produkter och vill göra det enkelt för dina kunder att se och hitta dig? Ja, det kan börja med ett bra och effektivt kundsystem. En plats där kunderna alltid kan komma i kontakt och få hjälp samt information.

Ett kundsystem för support

Här talar vi då om ett system för support. Du behöver exempelvis skaffa din chatt, vilket är ett populärt sätt att interagera med. Utöver det behöver du möjligheter att kontakta via E-post och telefon samt kanske ett ticket-system för kundhantering.Vad du ska tänka på är att allt ska vara enkelt och smidigt. Tänk dig Adobes produkter, där det alltid finns en röd tråd. Något som alla kan använda och förstå till den grad att du kan använda produkten eller tjänsten. Helt enkelt ett logiskt system där du förstår hur saker fungerar.